HTML

Hol is vagyok?

Az én kis blogomon. És ha már erre tévedtél, nézz körül... szerintem nem bánod meg! :)

Ami még meleg...

  • EdemLegend: A vonatos képpel jól megvezettél. Először azt hittem valami MÁV fikázás lesz belőle, de jobb, hogy... (2011.01.08. 14:43) A melléülésről
  • Ann(gyalk)a: @P.Gáspár: Nos, nem volt egyszerű értelmeznem, mit akartál mondani, meg mit mondtam én rosszul, de... (2011.01.03. 17:36) Lépni vagy nem lépni? Az itt a kérdés...
  • Gali Máté: @Ann(gyalk)a: A mostani ponthatárokkal nem vagyok tisztában. Én 2006-ban kezdtem az egyetemet, akk... (2010.12.19. 11:40) Az álom meló
  • Ann(gyalk)a: @Gali Máté: Köszi! :) Hajrá! (2010.12.18. 19:19) Az első bejegyzés

És ami már poros...

Amit én is olvasok...

A gyerekek (főleg a kislányok) kisebb korukban igen gyakran álmodoznak erről-arról, milyen lesz, ha majd felnövök, mit fogok dolgozni, milyen lesz a férjem, hány gyerekünk lesz, hol fogunk lakni, milyen kocsink lesz, még különböző "jóslásokat" is csináltunk a suli udvarán (és persze mindig ugyanaz jött ki... :P).

Az ilyen álmodozások idővel alakulnak, a kisfiúk már nem pilóták akarnak lenni csak rendőrök, sikeres üzletemberek helyett inkább könyvelnek egy cégnek, a kis híres énekesnőkből, színésznőkből pedig fodrászok, tanárok, esetleg boltosok lesznek a helyi közértben, vagy a stewardess álmukat feláldozzák a gyereknevelés oltárán. Én ugyan nem vágytam soha a rivaldafénybe, de a jogásztól kezdve, az orvoson át, a tanárig mindenféle munkát szerettem volna. (Most látom csak, hogy nem is olyan széles a repertoár, úgy néz ki a szellemi mukáknál leragadtam... =) ) A jelenlegi állás szerint viszont közgazdász leszek nemzetközi gazdálkodás szakon, de mint pénzügyi tanácsadó (nem biztosítási ügynök!) dolgozok az egyetem mellett. 

 

Szerintem igazán nagy kár, hogy az emberek elfelejtik gyerekkori álmaikat, elhessegetik őket, mondván úgyse tudok megtanulni repülni, úgyse vesznek fel az egyetemre, úgyse választanak engem az állásinterjún, úgyse fogok sikeres lenni, úgyse fogok megélni belőle, úgyse úgyse úgyse... Pedig ha megpróbálnák lehet, hogy sikerülne. És az, aki valamit véghez akar vinni, annak sikerülni fog... de csak annak, aki igazán akarja. Nem azt akarom mondani, hogy ne változtasson az ember a gyerekkori elképzelésén, nyilván rájöhet, hogy ez mégse neki való, mást képzelt ebbe a munkába, nem látott meg minden előnyt és hátrányt, de akkor is merjünk álmodni és ne a biztos morzsákat válasszuk az álmaink helyett.

Tudom és meg is értem, hogy biztonság és főleg a félelem nagy úr. Ha megélhetést kell biztosítani, a fedelet a fejünk felett és kenyeret kell adni a gyerek szájába és cipőt a lábára, akkor nem dobhatunk fel mindent, adhatjuk el a házat, hogy kiadassuk az első könyvünket, de azt mondják minden embernek van 8 mp-e arra, hogy megfogja az Isten lábát és ha figyelünk meg fogjuk látni. Lehet, hogy csábító a havi fixért tévét nézni, netezni, csacsogni és körmöt reszelni a munkahelyen, de egy válságban, egy létszámleépítéskor nem a kulcsembereket küldik el, akik szeretik a munkájukat és csinálják is és akik nélkül nem menne olyan jól a business, hanem azokat, akik csak azért vannak ott, mert miért ne. Az utóbbiak ha még elvégzendő munkát is kapnak, amit el kell végezniük (bár ilyen biztos sohasem történik egy munkahelyen...), akkor megutálják a munkájukat, nagy púp lesz a hátukon, idegesek, stresszesek lesznek.

Egyébként vannak olyanok, akik azt mondják és gondolják, hogy minek álmodozzunk, minek legyünk sikeresek, elismertek, maradjunk szerények és szegények, elég ha kajára és ruhára futja. De aztán kiderül, hogy többtíz(száz)ezer a gitárja, szeret teniszezni és kocsival jár a kertbe is. Kenyér és cipő.. mi? Én biztos nem hinnék nekik... És te?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngyalka.blog.hu/api/trackback/id/tr562519234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.12.16. 22:20:44

Ahhoz képest, hogy leminősítetted magad 'Az első bejegyzésben', szerintem nem megy olyan rosszul az írás. Elég összeszedett és kerek. Jó lesz ez! :)

Ann(gyalk)a · http://anngyalka.blog.hu 2010.12.16. 22:24:42

@EdemLegend: Köszi szépen! Még szép, hogy leminősítettem magam! Mennyivel jobb már, ha azt mondom, nem vagyok profi és kiderül, hogy nem is olyan rossz az, amit csinálok, minthogy az egekbe magasztalom magam és kiderül, hogy el kellene bújnom a sarokban...

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.12.18. 00:43:17

"úgyse vesznek fel az egyetemre"

A mai világban van ilyen? :o)

Ann(gyalk)a · http://anngyalka.blog.hu 2010.12.18. 19:20:42

@Gali Máté: Öhm, van! :) De ők nem is oda valók... Mindenesetre, ha ez most nincs is így, lehet később lesz. De látom átjött a lényeg... :P

Ann(gyalk)a · http://anngyalka.blog.hu 2010.12.19. 11:32:07

@Gali Máté: Oh, és majdnem elfelejtettem. Gondolom egyetértesz azzal, hogy nem minden szakra olyan egyszerű bejutni. :) Tényleg vannak 200 pontos helyek, ahova ha nem vesznek fel, lehet nem érdemes egyetemre járni, de az igazán magas pontért azért szenvedni kell. És ha nem szenvedsz, nem kerülsz be.

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.12.19. 11:40:03

@Ann(gyalk)a: A mostani ponthatárokkal nem vagyok tisztában. Én 2006-ban kezdtem az egyetemet, akkor még 144 pont volt a maximálisan megszerezhető. Nekem 134 volt (vagy 136?).
süti beállítások módosítása